Frequently asked questions

Frequently Asked

Questions

Antwoorden op (bijna) al jouw vragen

Hier vind je antwoorden op de meestgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur dan een kort bericht via deze link en dan krijg je antwoord op je vraag via email.

Over jouw maaltijd

Wat kost een maaltijd?

De kosten voor een maaltijd staan vermeld in het weekmenu. Ik hanteer 2 verschillende prijzen; voor een kinderportie betaal je uiteraard minder dan voor een normale portie.

Hoe groot is een kinderportie?

Qua grootte is een kinderportie is ongeveer 60% van een normale portie. Het is aan jou om in te schatten welke portie je het best voor je kind kan bestellen. Mijn kinderen van 2 en 4 jaar oud hebben bijvoorbeeld voldoende aan een kinderportie maar een tienerzoon in de groei met veel honger zou ik voor de zekerheid een normale portie aanraden ūüôā

Hoe lang is de maaltijd houdbaar?

Omdat ik alles vers maak, kun je de maaltijden een dag later nog opwarmen en eten.

Vegetarisch? Vegan? of Flexitarisch?

In mijn maaltijden staan altijd groenten centraal. Soms vergezeld door duurzaam gevangen vis of biologisch vlees, maar meestal kook ik vegetarisch of soms zelf veganistisch. Ik plak er zelf het liefste geen label op, behalve dat het lekker en gezond moet zijn. Gezond voor jou én de wereld om je heen.

Informatie over allergenen

In Floor‚Äôs Keuken werk ik met verschillende ingredi√ęnten. Ik werk schoon en alles wordt na gebruik zo snel mogelijk gereinigd. Ondanks zorgvuldig schoonmaken kunnen er toch sporen van gluten, ei, vis, schaaldieren, weekdieren, noten, pinda‚Äôs, soja, melk, selderij, mosterd of sesamzaad in je maaltijd zitten.

Bij elk gerecht staan alle ingredi√ęnten vermeld die ik gebruik bij de bereiding. Heb je twijfels of een van de maaltijden een bepaald allergeen bevat, dan kun je me altijd contact met me opnemen via de gegevens op de contact pagina.

Verpakkingen & ovenschalen

Waarom zit de maaltijd in een ovenschaal?

Uit duurzaamheid gebruik ik zo min mogelijk (plastic) wegwerpverpakkingen.  Je ontvangt je maaltijd in een porseleinen ovenschaal en ook de bijgerechten ontvang je zo veel mogelijk in herbruikbare schalen.  Daarnaast is het voor jou ook veel fijner om bij thuiskomst een mooie schaal op tafel te zetten dan plastic bakjes om te moeten kieperen op je bord.

Moet ik betalen voor de ovenschaal?

Nee dat hoeft niet, je mag de schaal lenen. Ik reken er wel op dat je zorgt dat de schaal weer heelhuids (en het liefst schoon) binnen 1 week terug komt. Hopelijk kom je dan opnieuw een maaltijd afhalen, dus dan kan je die schaal mooi meenemen!

Wat als de schaal kapot gaat?

Gaat de schaal kapot of raak je de schaal kwijt, dan hoop ik dat je bereid bent om de kosten voor vervanging te betalen. De grote schalen kosten 10 Euro en de kleine schaaltjes vari√ęren in kosten tussen de 1,25 en 5 Euro.

Geen (plastic) verpakkingsmaterialen dan?

Nee, dat is jammer genoeg (nog) niet mogelijk. Om de schalen heelhuids bij je thuis te krijgen, krijg je ze mee in een papieren tas. Sommige bijgerechten verpak ik in eco-bakpapier. Helaas heb ik nog geen goed en betaalbaar alternatief gevonden voor vershoudfolie. Om de hygi√ęne te waarborgen dek ik je maaltijd dus helaas nu nog af met vershoudfolie.

Over Floor’s Keuken

Kook je alleen op dinsdag?

Ja! Voorlopig kook ik alleen op dinsdag, maar ik hoop snel uit te kunnen breiden naar de donderdag. Volg me op Instagram en je bent de eerste die het weet!

Hoe zit dat met Hygiene en HACCP regels?

Ik ben HACCP gecertificeerd en werk volgens de hygienecode van de horeca. Alles in orde dus.

Heb je ook algemene voorwaarden?

Jazeker, de algemene voorwaarden kun je hier vinden.

Bestellen, afhalen en betalen

Hoe kan ik een maaltijd bestellen?

Reserveer één of meerdere maaltijden van het weekmenu door een WhatsApp bericht te sturen (contactgegevens vind je hier). Je kunt uiterlijk tot zondag 18.00 uur je bestelling doorgeven, maar wees er snel bij want op is op! Geef in je bericht aan welke maaltijden je wil, het aantal normale porties en/of het aantal kinderporties. Als ik je bestelling heb ontvangen krijg je van mij altijd een bevestiging zodat je zeker weet dat je maaltijd dinsdag klaar staat!

Ik wil graag een factuur. Kan dat?

Jazeker! Laat het me weten en ik stuur je deze toe.

Kan ik ook een maaltijd laten bezorgen?

Maaltijden kunnen in principe alleen worden afgehaald. Simpelweg omdat ik, naast het koken, geen tijd heb om het rond te brengen.

Kan ik ook na 18.00 uur afhalen?

In principe kun je je maaltijd tussen 16:30 en 18:00 uur afhalen. Als je wat later bent is dat geen probleem. Ik zou het alleen wel fijn vinden als je me via WhatsApp even laat weten hoe laat je dan ongeveer komt.

Is online bestellen mogelijk?

Op dit moment is online bestellen niet mogelijk, maar kunnen bestellingen alleen via WhatsApp direct aan Floor worden doorgegeven. Mocht er in de toekomst vraag komen naar online bestellen zorgen we ervoor dat er ook online besteld kan worden.

Floor's keuken op instagram